8 клас Зарубіжна література

 МОЇ ВІТАННЯ, ЛЮБІ УЧНІ!

Цей час ми повинні провести разом з вами з користю та задоволенням. Виконані завдання (їх фото чіткої якості) надсилаєте мені в Viber або Telegram за номером – 0995445423, вказуючи своє ім’я та прізвище.

 Будь ласка, виконуйте та надсилайте вчасно, відповідно до зазначених термінів. Це гарантуватиме мій і ваш хороший настрій!

Натхнення та успіхів!

https://forms.gle/WTdmVLGY9EYzwbna9

20.05. 2022

1. Виконуємо тести за посиланням:  https://naurok.com.ua/test/start/8817

Надсилаємо мені скрін. 

18.05.2022

1. Дочитуємо Бубу до кінця. 

13.05.2022

1. Продовжуємо читати твір Барбари Космовської "Буба" від розділу "Ніколи не вір шахраям" до "Гуру на телефоні"

2. Розкажіть про Бубу. Чи товаришували ви б з нею? 

10.05.2022

1. Продовжуємо читати твір Барбари Космовської "Буба" від розділу "Фанатка фітнесу" до "Ніколи не вір шахраям". 

2. Розкажіть про родину Буби, їх характери, описи, ситуації. Хто з героїв вам сподобався? 

06.05.2022

1. Ви дочитали твір "Чайка Джонатан Лівінгстон", тому пройдіть тести на знання твору, і скиньте мені скрін.

https://naurok.com.ua/test/start/5379

2. Починаєте сьогодні читати новий твір, бажано повний варіант Барбара Космовська "Буба". В підручнику у вас подано, але дуже мало.

Почитайте за посиланням, можна і скачати:

https://royallib.com/book/kosmovska_barbara/buba.html

Від розділу "Півтори партії" до "Фанатки фітнесу"

Або є аудіокнига, можете прослухати її: 

https://youtu.be/P14od_lIv6o

29.04.2022

1. Переглядаємо фільм "Чайка Джонатан Лівінгстон" (1973 р.) за посиланням: https://rezka.ag/films/drama/7322-chayka-po-imeni-dzhonatan-livingston-1973.html

Або слухаємо аудіокнигу: https://youtu.be/ogtmd2SNwjM

26.04.2022

1. Опрацювати біографію Р. Баха. 

2. Прочитати твір "Чайка Джонатан Лівінгстон"

22.04.2022

1. Написати твір на тему: "Ти відповідальний за тих, кого приручив" (за основу взяти історію про Маленького принца і Лиса)

Або друга тема: "Найголовнішого очима не побачиш, лише серцем". 

Обсяг - 2-2.5 с. Можете використовувати цитати. 

19.04.2022

1. Письмово поясніть значення цитат.

15.04.2022

1. Антуан де Сент Екзюпері «Маленький принц». Літературний диктант.

1. Де жив Маленький принц?

2. Насіння яких рослин небезпечні для планети Маленького принца?

3. Закінчіть фразу: «Є таке тверде правило, - сказав Маленький принц. - Встав вранці, умився, привів себе в порядок і відразу ж приведи в порядок... »

4. Про кого думає Маленький принц: «Рослина, а боїться протягів, дуже дивно. Який важкий характер у цієї квітки. »

5. Про кого Маленький принц сказав: «Він єдиний, хто міг би стати моїм другом. Але його планета надто маленька…»:    

6. Що вразило Маленького принца в саду?

7. Який секрет відкрив Лис герою?

8. Чому після всього Маленький принц ще більше полюбив троянду?

9. Чому Лис хоче, щоб принц його приручив? Що буде нагадувати Лисові Маленького принца?

10. Як сказав Лис: «Мова – це джерело непорозуміння». Чому?

11. Продовжте цитату: «Найголовнішого очима не побачить…

12. Чому в кінці твору згадуються зірки? Про що це свідчить?

12.04.2022

Хто не зробив контрольну роботу - сьогодні останній термін!!

У вас є ще час дочитати твір, чи переглянути (бажано, повний варіант). Обговорення переноситься на п'ятницю. 

Завдання на сьогодні:

1. Створіть детальну схему подорожі Маленького принца планетами, починаючи з своєї. (Як створювати: назва планети - малюнок-хто керує-чим займаються на планеті – який висновок, цитату зробив Маленький принц після відвідання планети). Зробіть з малюнками детальну схему. При своїх відповідях зможете нею користуватися.

2. Дайте детальну відповідь на запитання: Які основні правила на своїй планеті запровадив принц і які в нього були стосунки з трояндою?

09.04.2022

Дорогі мої, чекаю контрольні роботи від тих, хто не виконав. Не буде - 1 б. 

Ми розпочинаємо вчити один з найдушевніших і найвідоміших творів зарубіжної літератури «Маленький принц» Антуана де Сент-Екзюпері.

1. Запишіть цікаву інформацію про пілота, письменника і просто цікаву людину - А. де Сент-Екзюпері за посиланням - https://subj.ukr-lit.com/istoriya-zarubizhno%D1%97-literaturi-xx-stolittya-davidenko-g-j-1-antuan-de-sent-ekzyuperi-pismennik-lotchik-filosof-zhittyevij-shlyax-pismennika-1900-1944/

2. Прочитайте твір «Маленький принц», поданий в підручнику, с. 257-264. Там мега коротко.

3. Перегляньте однойменний мультфільм. 

05.04.2022

До п'ятниці чекаю роботи тих, хто надіслав не все, або не надіслав жодної роботи. Якщо не буде - 1 б. за кожний вид роботи. 

1. Виконати контрольну роботу в гугл формі за темою «Бароко і класицизм» за посиланням:

https://forms.gle/onqhFkfDTxpQGEmh8

01.04.2022

Дайте розгорнуті відповіді на запитання за змістом тексту Мольєра «Міщанин-шляхтич»  (письмовий, аудіо чи відео формат). Не менше 5-6 речень відповіді на запитання.

1. Пригадайте, яку мету ставив король перед Мольєром, замовляючи йому п’єсу, що стала відомою під назвою «Міщанин-шляхтич».

2. Навколо якого персонажа сконцентрована дія в комедії «Міщанин-шляхтич»? Що втілює собою цей образ? Яке головне бажання героя?

3. Які кроки Журден робить назустріч своїй мрії? Розкажіть про кожного учителя детально.

4. Яку роль у системі образів відіграє пані Журден? Люсіль та Клеонт? Ніколь та Ков’єль?

5.  Якого нареченого для своєї доньки хотів пан Журден? Чи підходив на цю роль Клеонт?

6. Який сенс образів Доранта й Дорімени? Яку мету, на вашу думку, має граф Дорант? Яку роль відведено графом пану Журдену?

7. Яким чином Журден погоджується видати свою доньку за турецього мамамушу?

8. Які моральні уроки, на прикладі героїв, можна винести з цього твору?

29.03.2022 

Жан-Батіст Мольєр. Життєвий і творчий шлях.

1.      Законспектувати біографію Жана-Батіста Мольєра, користуючись підручником чи інтернетом.

2.      Записати від 7 цікавих фактів про Мольєра та історію створення твору «Міщанин-шляхтич»

3.      Прочитати повністю твір «Міщанин-шляхтич» у підручнику. Можете скористатись повною версією книги, прослухати аудіо книгу. 

25.03.2022

Тема. Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

1. Виконайте літературний диктант  за твором Джона Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі"

1.      Якими словами розпочинається твір? Про що вони свідчать?

2.      Ким працює батько Бруно та що їх чекає найближчим часом?

3.      Чим займався Бруно, переїхавши до нового містечка, та що спостерігав.

4.      Хто допоміг хлопчику перебинтувати ногу та ким  працював раніше цей чоловік?

5.      З якої книги розпочав вчитель навчання Бруно?

6.      Як Бруно познайомився зі Шмулем та чим насправді виявилась «ферма»?

7.      Що розповів Шмуль про місце свого перебування?

8.      Як батько Бруно пояснив огидний запах з коминів?

9.      Як негідно по відношенню до Шмуля повів себе Бруно (ситуація з келихами)?

10.  Для чого Бруно вирішив робити підкоп до концтабору?

11.  З якої причини, чому і куди повели хлопчиків?

12.  Чи вдалось вижити хлопчику та що усвідомили батьки в кінці твору?

2. Напишіть відгук (або аудіо, відео) за переглянутим фільмом.

3. Коротко законспектувати тему "Класицизм" (визначення, ознаки, основні поняття, представники і т.д), користуючись підручником чи інтернетом. Особливу увагу звернути на класицизм у літературі. Вміти розповідати тему. 

22.03.2022

ПЧ № 3 «Хлопчик в смугастій піжамі» Дж. Бойн

1. Виконати тести з теми "Бароко" за посиланням - 

https://forms.gle/f89VwRdts1vjLPoj6

Сьогодні у нас урок позакласного читання, на якому ми познайомимось  з сучасним ірландським письменником Джоном Бойном та його твором "Хлопчик у смугастій піжамі".

1. Коротко записати основну інформацію про Джона Бойна (користуючись інтернетом)

2. Переглянути фільм "Хлопчик у смугастій піжамі" за посиланнями (на вибір):

https://uakino.club/filmi/militaries/940-hlopchik-v-smugasty-pzham.html - укр.мова

http://baskino.me/films/voennye/714-malchik-v-polosatoy-pizhame.html - рос. мова

На наступний урок - обговорення!

18.03.2022

Тема. Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Луїс де Гонгора-і-Арготе (15611627). «Галерник».

  1.      Міні-твір "Яким ви бачите Дон Кіхота в сучасності" та 4 справи, які б він зробив, живучи у наш час (можна з ілюстраціями)

Переходимо до наступної теми: "Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки" 

2.      Перегляньте відео за посиланнями (натисніть на назву відео): 

Візуальний конспект. Загальні відомості про бароко.

Тепер користуючись відео і підручником зробіть конспект, запишіть основне. що ви буде переказувати. 

3. Законспектувати біографію Л. де Гонгори-і-Арготе (підручник, інтернет-джерела)

4. Читання поезії. 

Поезію Луїса де Гонгори-і-Арготе «Галерник»  читаєте в підручнику.

Так, як поезія складна, я подаю її вам відразу з коротким аналізом  (просто прочитайте)

Аналітична робота з текстом вірша Луїса де Гонгори-і-Арготе «Галерник»

а) герменевтична бесіда за змістом вірша

- Відповідно до естетики бароко вірш Гонгори має два плани: буквальний та переносний (підтекстовий).
Стисло передайте сюжетну лінію буквального плану твору. (Це історія полоненого, який став галерником.)

- Звідки читач дізнається про долю галерника? У чому полягає особливість композиції твору? (Вірш
«Галерник» - це твір з обрамленням. У рамі оповідь ведеться від імені автора-оповідача, а центр вірша - це крик душі головного героя. Про свою недолю розповідає сам герой. Автор дає змогу говорити про себе самого героя, що створює ефект достовірності й дає змогу поетові глибше зануритися у внутрішній світ свого героя.)

- Як довго триває неволя героя вірша? Як він потрапив на галери? (Вже десять років триває його неволя: «прожив я десять років /Без свободи...». Поезія максимально кодує інформацію. Проте зазначення автора «драгутівський невільник» дає змогу встановити обставини, за яких герой вірша потрапив у полон.
Драгутівський невільник - полонений відомим турецьким піратом на ім’я Драгут. Драгут був адміралом Османської імперії. Його мусульманське ім'я Тургут-реїс, а Драгутом його прозвали на заході Європи. Відомий своїми походами вздовж берегів Середземного моря (Іспанії, Франції, Італії та інших країн).

- Яке значення має той факт, що автор розміщує в просторі вірша турецьку галеру біля берегів Марбельї? (Марбелья - місто в Іспанії. Автор зумисне приводить турецьку галеру до берегів Іспанії, щоб передати внутрішню напругу героя твору, який, будучи турецьким невільником, так близько опиняється біля берегів батьківщини й не має змоги туди потрапити тому, що він «галерник».)

- У чому полягає символічний сенс вірша відповідно до світовідчуття людини доби бароко? Знайдіть
образи-символи та визначте їх смислове навантаження у творі.

(Вірш «Галерник» Луїса де Гонгори яскраво втілює світовідчуття людини доби бароко. Зображення полоненого галерника набуває символічного змісту. Людина, на думку митця, скута в житті міцними ланцюгами, приречена долею на постійні блукання в океані Всесвіту. Вона залежить від вищих сил і змушена бути іграшкою в руках Невідомого. Проте в центрі вірша поставлено людину - хоча й скуту кайданами, але вільну у своїй уяві, пам’яті, духовній стійкості.)

 - У творчості Луїса де Гонгори переважають мотиви суму, марності життя, самотності й приреченості людини, неможливості досягти бажаної гармонії. Але митець протиставляє трагічній долі внутрішню красу та свободу людини, красу природи й мистецтва.

 5. Запитання, на які ви маєте дати письмову відповідь, прочитавши поезію та короткий аналіз.

– Яким настроєм сповнений вірш Гонгори «Галерник»? Чому ви так вважаєте?

- Про що цей твір?

- Який образ стоїть у центрі вірша?

Як він пов’язаний із назвою твору?

Виразно прочитайте ту частину вірша, в якій говорить сам герой. Визначте в ній точки болю героя. Від чого він найбільше страждає?

Які душевні переживання є центром уваги письменника у вірші «Галерник»?
Поясніть, чому його біль зрозумілий і близький нам?

-  Наскільки сьогодні тема полону, відриву від батьківщини, від родини актуальна для українців?

- Доведіть, що герой вірша, галерник, скутий кайданами, залишається внутрішньо вільним. Що саме додає йому сил?

15.03.2022

Тема. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм.

Ви повинні були прочитати твір М. Сервантеса «Дон Кіхот з Ламанчі». Хто цього не зробив – значить спочатку читаємо, потім виконуємо завдання.

1.       Літературний диктант за твором.

1.       В якій місцевості проживав Дон Кіхот?

2.       Скільки людей окрім нього самого жили в домі Дон Кіхота?

3.       Скільки років було Дон Кіхоту?

4.       З чого був зроблений шолом головного героя?

5.       Скільки днів думав над тим, як назвати коня?

6.       Що означає прізвисько коня Росинант?

7.       Як звали даму серця Дон Кіхота?

8.       Хто висвятив героя на рицаря?

9.       Чому корчмар виконав усі прохання Дон Кіхота?

10.   Хто такий Андрес?

11.   Ким вважав Дон Кіхот вітряки?

12.   Яку мету поставив герой, вирушаючи в мандри?  

2.       Розглянути образ Дон Кіхота з двох сторін і записати свої думки у вигляді міні-твору. Наведіть твердження з твору для підтвердження цих сторін.

1.       Дон Кіхот – благородний лицар

2.       Дон Кіхот – комічний блазень

3.Створіть ланцюжок подій твору  «Дон Кіхот з Ламанчі»

12.10.2021

Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Троянський кінь. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. 

1. Прочитати міфи троянського циклу в підручнику, переказувати зміст.

2. Намалювати ілюстрацію до міфа (на вибір)

3. Коротко записати біографію Гомера. Розповідати про історію створення "Іліади"

08.10.2021

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. 

1. Опрацювати тему «Античність». Виокремити основні факти, записати тези, вміти розповідати.

2. Переглянути відео до теми за посиланнями:

https://youtu.be/oLkflDoVHCw

https://youtu.be/bM0jW7w_q-A

05.10.2021

Контрольна робота № 1 за темою «Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури» (тестові завдання)

1. Виконати контрольну роботу за темою «Священні книги людства» за посиланням в гугл-формі : https://forms.gle/YVAP37C8cMn5XVKc8

01.10.2021

РМ № 1 (у.) Диспут «Різні релігії мають право на існування чи необхідна лише одна?»

1. Виконати самостійну роботу за темою: «Релігії людства».

2. Підготувати матеріал для диспуту «Різні релігії мають право на існування чи лише одна»

28.09.2021

Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів

1. Знати Божі заповіді, намалювати ілюстрацію до двох з них.

2. Написати твір «Божі заповіді у моєму житті»

2. Прочитати тему «Новий Заповіт»

23.04. 2021 р.

1. Антуан де Сент Екзюпері «Маленький принц». Літературний диктант.

1.          Де жив Маленький принц?

2.          Насіння яких рослин небезпечні для планети Маленького принца?

3.           Закінчіть фразу: «Є таке тверде правило, - сказав Маленький принц. - Встав вранці, умився, привів себе в порядок і відразу ж приведи в порядок... »

4.          Про кого думає Маленький принц: «Рослина, а боїться протягів, дуже дивно. Який важкий характер у цієї квітки. »

5.          Про кого Маленький принц сказав: «Він єдиний, хто міг би стати моїм  другом. Але його планета надто маленька…»:    

6.          Що вразило Маленького принца в саду?

7.          Який секрет відкрив Лис герою?

8.          Чому після всього Маленький принц ще більше полюбив троянду?

9.          Чому Лис хоче, щоб принц його приручив? Що буде нагадувати Лисові Маленького принца?

10.      Як сказав Лис: «Мова – це джерело непорозуміння». Чому?

11.      Продовжте цитату: «Найголовнішого очима не побачить…

12.      Чому в кінці твору згадуються зірки? Про що це свідчить?

2. Виконайте завдання за карткою (можете роздрукувати, можете самостійно оформити)



19.04.2021 р.

1. Створіть детальну схему  подорожі Маленького принца планетами, починаючи з своєї. (Як створювати: назва планети - малюнок-хто керує-чим займаються на планеті – який висновок, цитату зробив Маленький принц після відвідання планети)

2. Дайте детальну відповідь на запитання: Які основні правила на своїй планеті запровадив принц і які в нього були стосунки з трояндою?


16.04. 2021 р.

Ми розпочинаємо вчити один з найдушевніших і найвідоміших творів зарубіжної літератури «Маленький принц» Антуана де Сент-Екзюпері.

1.     Запишіть цікаву інформацію про пілота, письменника і просто цікаву людину  - А. де Сент-Екзюпері за посиланням - https://subj.ukr-lit.com/istoriya-zarubizhno%D1%97-literaturi-xx-stolittya-davidenko-g-j-1-antuan-de-sent-ekzyuperi-pismennik-lotchik-filosof-zhittyevij-shlyax-pismennika-1900-1944/

2.     Прочитайте твір «Маленький принц», поданий в підручнику, с. 257-264.  Там мега коротко.

12.04.2021 р.

1. Виконати контрольну роботу в гугл формі за темою «Бароко і класицизм» за посиланням:

https://forms.gle/onqhFkfDTxpQGEmh8

09.04.2021 р.

Дайте розгорнуті відповіді на запитання за змістом тексту Мольєра «Міщанин-шляхтич»  (письмовий, аудіо чи відео формат). Не менше 5-6 речень відповіді на запитання.

1. Пригадайте, яку мету ставив король перед Мольєром, замовляючи йому п’єсу, що стала відомою під назвою «Міщанин-шляхтич».

2. Навколо якого персонажа сконцентрована дія в комедії «Міщанин-шляхтич»? Що втілює собою цей образ? Яке головне бажання героя?

3. Які кроки Журден робить назустріч своїй мрії? Розкажіть про кожного учителя детально.

4. Яку роль у системі образів відіграє пані Журден? Люсіль та Клеонт? Ніколь та Ков’єль?

5.  Якого нареченого для своєї доньки хотів пан Журден? Чи підходив на цю роль Клеонт?

6. Який сенс образів Доранта й Дорімени? Яку мету, на вашу думку, має граф Дорант? Яку роль відведено графом пану Журдену?

7. Яким чином Журден погоджується видати свою доньку за турецього мамамушу?

8. Які моральні уроки, на прикладі героїв, можна винести з цього твору?

Завдання на 05.04.2021 р.

1.      Законспектувати біографію Жана-Батіста Мольєра, користуючись підручником чи інтернетом.

2.      Записати від 7 цікавих фактів про Мольєра та історію створення твору «Міщанин-шляхтич»

3.      Прочитати повністю твір «Міщанин-шляхтич» у підручнику. Можете скористатись повною версією книги, прослухати аудіо книгу. 

02.04 2021 р. 

1. Виконайте літературний диктант  за твором Джона Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі"

1.      Якими словами розпочинається твір? Про що вони свідчать?

2.      Ким працює батько Бруно та що їх чекає найближчим часом?

3.      Чим займався Бруно, переїхавши до нового містечка, та що спостерігав.

4.      Хто допоміг хлопчику перебинтувати ногу та ким  працював раніше цей чоловік?

5.      З якої книги розпочав вчитель навчання Бруно?

6.      Як Бруно познайомився зі Шмулем та чим насправді виявилась «ферма»?

7.      Що розповів Шмуль про місце свого перебування?

8.      Як батько Бруно пояснив огидний запах з коминів?

9.      Як негідно по відношенню до Шмуля повів себе Бруно (ситуація з келихами)?

10.  Для чого Бруно вирішив робити підкоп до концтабору?

11.  З якої причини, чому і куди повели хлопчиків?

12.  Чи вдалось вижити хлопчику та що усвідомили батьки в кінці твору?

2. Коротко законспектувати тему "Класицизм" (визначення, ознаки, основні поняття, представники і т.д), користуючись підручником чи інтернетом. Особливу увагу звернути на класицизм у літературі. Вміти розповідати тему. 

29.03.2021 р. 

Сьогодні у нас урок позакласного читання, на якому ми познайомимось  з сучасним ірландським письменником Джоном Бойном та його твором "Хлопчик у смугастій піжамі".

1. Коротко записати основну інформацію про Джона Бойна (користуючись інтернетом)

2. Переглянути фільм "Хлопчик у смугастій піжамі" за посиланнями (на вибір):

https://uakino.club/filmi/militaries/940-hlopchik-v-smugasty-pzham.html - укр.мова

http://baskino.me/films/voennye/714-malchik-v-polosatoy-pizhame.html - рос. мова

3. Написати відгук (1,5 с.) або записати відеовідгук (до 3 хв) за переглянутим твором. 

Роботу здати до 01.04. 2021 р. 

19.03.2021 р.  

1. Виконати тести з теми "Бароко" за посиланням

https://forms.gle/f89VwRdts1vjLPoj6

(Це такі ж тести, які були письмові). Але оцінку ви побачите відразу онлайн при проходженні. Хто надіслав письмові відповіді - повідомлю оцінки)

2. Законспектувати біографію Л. де Гонгори-і-Арготе (підручник, інтернет-джерела)

3. Читання поезії. 

Поезію Луїса де Гонгори-і-Арготе «Галерник»  читаєте в підручнику.

Так, як поезія складна, я подаю її вам відразу з коротким аналізом  (просто прочитайте)

Аналітична робота з текстом вірша Луїса де Гонгори-і-Арготе «Галерник»

а) герменевтична бесіда за змістом вірша

- Відповідно до естетики бароко вірш Гонгори має два плани: буквальний та переносний (підтекстовий).
Стисло передайте сюжетну лінію буквального плану твору. (Це історія полоненого, який став галерником.)

- Звідки читач дізнається про долю галерника? У чому полягає особливість композиції твору? (Вірш
«Галерник» - це твір з обрамленням. У рамі оповідь ведеться від імені автора-оповідача, а центр вірша - це крик душі головного героя. Про свою недолю розповідає сам герой. Автор дає змогу говорити про себе самого героя, що створює ефект достовірності й дає змогу поетові глибше зануритися у внутрішній світ свого героя.)

 - Як довго триває неволя героя вірша? Як він потрапив на галери? (Вже десять років триває його неволя: «прожив я десять років /Без свободи...». Поезія максимально кодує інформацію. Проте зазначення автора «драгутівський невільник» дає змогу встановити обставини, за яких герой вірша потрапив у полон.
Драгутівський невільник - полонений відомим турецьким піратом на ім’я Драгут. Драгут був адміралом Османської імперії. Його мусульманське ім'я Тургут-реїс, а Драгутом його прозвали на заході Європи. Відомий своїми походами вздовж берегів Середземного моря (Іспанії, Франції, Італії та інших країн).

- Яке значення має той факт, що автор розміщує в просторі вірша турецьку галеру біля берегів Марбельї? (Марбелья - місто в Іспанії. Автор зумисне приводить турецьку галеру до берегів Іспанії, щоб передати внутрішню напругу героя твору, який, будучи турецьким невільником, так близько опиняється біля берегів батьківщини й не має змоги туди потрапити тому, що він «галерник».)

- У чому полягає символічний сенс вірша відповідно до світовідчуття людини доби бароко? Знайдіть
образи-символи та визначте їх смислове навантаження у творі.

(Вірш «Галерник» Луїса де Гонгори яскраво втілює світовідчуття людини доби бароко. Зображення полоненого галерника набуває символічного змісту. Людина, на думку митця, скута в житті міцними ланцюгами, приречена долею на постійні блукання в океані Всесвіту. Вона залежить від вищих сил і змушена бути іграшкою в руках Невідомого. Проте в центрі вірша поставлено людину - хоча й скуту кайданами, але вільну у своїй уяві, пам’яті, духовній стійкості.)

 - У творчості Луїса де Гонгори переважають мотиви суму, марності життя, самотності й приреченості людини, неможливості досягти бажаної гармонії. Але митець протиставляє трагічній долі внутрішню красу та свободу людини, красу природи й мистецтва.

 4. Запитання, на які ви маєте дати письмову відповідь, прочитавши поезію та короткий аналіз.

– Яким настроєм сповнений вірш Гонгори «Галерник»? Чому ви так вважаєте?

- Про що цей твір?

- Який образ стоїть у центрі вірша?

- Як він пов’язаний із назвою твору?

- Виразно прочитайте ту частину вірша, в якій говорить сам герой. Визначте в ній точки болю героя. Від чого він найбільше страждає?

- Які душевні переживання є центром уваги письменника у вірші «Галерник»?
- Поясніть, чому його біль зрозумілий і близький нам?

Наскільки сьогодні тема полону, відриву від батьківщини, від родини актуальна для українців?

- Доведіть, що герой вірша, галерник, скутий кайданами, залишається внутрішньо вільним. Що саме додає йому сил?

          15.03.2021 (понеділок)

1. До 18.03 скинути фото домашнього завдання чи посилання на акаунт Дон Кіхота. Не забудьте про завдання "Дон Кіхот в сучасності", та 4 справи, які б він зробив, живучи у наш час.

Переходимо до наступної теми: "Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки" 

1. Перегляньте відео за посиланнями (натисніть на назву відео): 

1. Презентація "Бароко". Особливо тут зверніть увагу на літературу доби бароко.

2. Візуальний конспект. Загальні відомості про бароко.

Тепер користуючись відео і підручником зробіть конспект, запишіть основне. що ви буде переказувати. 

2. Складіть презентацію, відео чи проект "Найцікавіші пам'ятки бароко" (не менше 16 слайдів, якщо презентація). Повинні бути вказані: найцікавіші пам'ятки, інформація про них. Проявіть фантазію, пошукові здібності і працюйте самі. Скачане - не беру до уваги.

Фото конспекту та  презентацію (проект, відео) здати - 19.03. 

 06.11 (п'ятниця)

1. Скласти порівняльну характеристику Ахілла і Гектора (спільне і відмінне між цими героями).

2. На урок позакласного читання ОБОВ'ЯЗКОВО переглянути фільм "Крадійка книжок" (рос. Воровка книг)

Посилання: 

https://uakino.club/filmi/militaries/1318-knizhkova-zlodyka-kradyka-knizhok.html - гугл, укр. мова озвучки

https://gidonline.io/view/vorovka-knig/

https://rezka.ag/films/drama/1165-vorovka-knig-2013.html - гугл, рос. мова озвучки. (В ютубі немає)

Переглянути до понеділка (09.11)

Головна героїня фільму «Книжкова злодійка» Лізель - десятирічна дівчинка, яка напередодні Другої світової війни переїжджає в Мюнхен до прийомних батьків Ганса і Софі Хуберман.
Лізель, не дивлячись на вік, не вміє читати, і Гансу доводиться навчати її з нуля.
Під час ритуального спалення фашистами книг на площі, дівчинка забирає одну вцілілих копій. Це бачить дружина мера, однак вона не тільки не видає дівчинку, але і дозволяє їй користуватися своєю бібліотекою. Її чоловік проти такого повороту подій - він незабаром перериває ці походи. Дівчинка ж, не довго думаючи, починає час від часу таємно пробиратися в їх будинок і красти книги. Книжковий світ, що відкрився перед нею, заворожує і допомагає пережити важкі моменти дійсності: обшуки, гоніння євреїв, антифашистський рух, постійний страх, стрілянина і позбавлення життів невинних людей.
Вона багато в чому бере приклад з батьків, які не залишили в біді єврейського підлітка Макса. Години, проведені за книгами, зігрівають душу всім мешканцям їх будинку, не даючи згаснути промінцю надії.

02.11. (понеділок)

Ваше домашнє завдання,  вже два уроки поспіль, було прочитати твір Гомера «Іліада». Наступне завдання буде пов’язане з цим твором. Зошити більшості учнів у мене, тому пропоную виконувати у чернетках чи на окремих аркушах, які потім вклеїте до зошита.

Дайте розгорнуті письмові відповіді на запитання (за змістом твору)

1.      Пригадайте, як у міфах троянського циклу пояснюється причина Троянської війни.

2.      Згадайте, за яких обставин Ахілл виявив бажання взяти участь у Троянській війні.

3.         Хто був найкращим другом Ахілла і що з ним сталось?

4.      Як ви думаєте, з якою метою у сцену побачення Гектора і Андромахи Гомер вводить образ їхнього малолітнього сина Астіанакта? Ким є Гектор для дружини?

5.      Виразно прочитайте епізод кульмінаційного фрагмента поеми «Іліада», в якому зображено біг Гектора та його переслідування Ахіллом. Як ви вважаєте, що було головною причиною такої поведінки Гектора? Чи є цьому пояснення у творі?

6.      Оцініть роль промови Гектора до Ахілла. Як ви вважаєте, чому першим заговорив саме Гектор? Яку угоду пропонує Гектор Ахіллові?

7.      Чому Ахілл зневажливо ставиться до слів Гектора і не хоче укладати з ним жодної угоди? Що керує в цей момент діями й почуттями Ахілла? Які риси характеру Ахілла ви визначили б для себе з цього діалогу з Гектором?

8.      Знайдіть у тексті фрагменту описи зброї героїв. Як вона характеризує воїнську доблесть Гектора, Ахілла?

9.      Поміркуйте, чому гнів Ахілла не вщухає навіть з перемогою над Гектором? Чому, завдавши болю всім троянцям і особливо рідним Гектора, він ще волочить його тіло навколо могили Патрокла? Якою була реакція богів на ці події, зокрема Аполлона?

10.  Доведіть, що сцена викупу тіла Гектора є моральною поразкою Ахілла і перемогою сили людської любові, втіленої у Пріамі.

11.  Який психологічний аргумент, використаний Пріамом, зламав жорстоку затятість Ахілла?

12.  Яка роль спільного плачу Пріама та Ахілла? Кого оплакує кожен із них? Чим стали сльози для Ахілла? Розкрийте символіку образу «сліз» у цьому фрагменті, пов’яжіть його з поняттям «катарсису» (Поняття «катарсис» подане у підручнику)

Фото виконаних завдань надіслати  05.11  (четвер)

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

"Бути чи не бути!" Бути! І питань не треба! Вільям Шекспір залишився задоволений нашою постановкою. Втілив у життя  фрагменти ...